Sunday 13 January 2013

SELAMAT DATANG 2013

2012 sudah meninggalkan kita dan 2013 pun sudah 2 minggu menjadi sebahagian dalam hidup kita. Dalam setiap tahun baru semestinya setiap orang tidak dapat lari daripada cita-cita , azam, senarai harapan baru untuk meningkatkan kualiti hidup daripada tahun-tahun sebelumnya. Merujuk kepada realiti perbuatan manusia, azam memainkan peranan penting dalam menjayakan sesuatu perancangan kita. Jika ada perancangan insyaallah segalanya pasti akan berjalan dengan lancar...begitu jugak dengan insan kerdil seperti aku..begitu banyak yang terjadi dalam 2012 samaada sedih suka duka gelak tawa dan segalanya...namun begitu bak kata pepatah yang baik jadikan teladan yang buruk jadikan sempadan...pengalaman banyak mengajar aku untuk meneruskan kehidupan ini agar aku tidak terlatah di hari kelak...bila difikirkan balik aku rasa macam xmampu untuk bangkit semula namun aku bertuah sebab dikelilingi insan insan yang berhati mulia ambil berat n banyak bagi dorongan untuk aku...aku sedar bahawa Allah sedang menguji aku..so,sebagai hamba aku harus tabah ...walaupun aku gagal dalam kisah percintaan namun aku tetap bersyukur kerana Allah anugerahkan aku kejayaan dalam exam,beri kesihatan kepada aku sehingga aku masih bernafas lagi di bumiNYA,,,,biarlah ape yang terjadi menjadi pengajaran buat aku bahawa jangan terlalu sayangkan seseorang manusia lebih dari kita sayangkan Pencipta..dan yang paling penting jangan meletakkan 100% kepercayaann kepada ksum adam...aku bersyukur sgt2 sbb Allah telah membuka mata hati aku dengan memperlihatkan segala kebohongannya selama 2 tahun perkenalan kami,....sakit memang sakit tapi aku percaya pasti ada hikamh di sebalik apa yang berlaku...tapi aku bukan seorang yang mudah putus asa..aku bangkit dari kejatuhan itu.....dahlaaa xmo cte dah..aku mau lupekan die

AND NOW 2013...

tiada apa yang aku harapkan selain keredhaaan keluarga dan tentu tentu nya keredhaan dari Allah ...seperti manusia lain aku juga mengharapkan yang terbaik dalam hidup aku,,,aku ingin bahagia aku ingin berjaya..pengalaman banyak mengajar aku erti dewasa...i want to finish my study wif successfully,,!!!!aku nak semua orang bangga dengan kejayaan aku,,terutama famili aku,,,tiada apa yang dapat aku balasa selain melihat kebanggaan dan kebahagiaan familiku terutama ibuku yang tercinta,,,aku harus fokus pada mase depan aku..soal cinta plak aku bukan pasrah atau putus asa cuma biarlah takdir yang tentukan segalanya,,,apa yang telah berlaku pada aku sangat kuat tamparannya sampai aku tak faham ape itu CINTA,,,biarlah aku persiapkan diri ini ke arah kebaikan untuk bakal iman ku nanti agar dapat kami bersama sehingga ke jannah....insyaallah...amin...

AZAM 2013
  • STUDY SMART-study hard memang blak otak2 ble dalam dewan
  • BE MATURED-sebelum ni kekwan slalu igt aku under age
  • POSITIVE THINKING-aku seorang yg negatif
  • CAPAI GPA 4 FLAT-aku nak naik pentas mcm best student tuhhh!!hehe
  • LESS TALK MORE WORK-seen aku ni byk sgt ckp time study alih2 habuk pun xda
  • DISIPLIN-aku seorang yg xtntu dsiplin that y aku gelojoh
  • HABISKAN 30 JUZUK ALQURAN;-insyaallahhhhhhh....
#jangan ikat diri sendiri dengan satu perjanjian :)

No comments:

Post a Comment